The Ginkgo Pages Forum - Blog

Welcome, this blog belongs to my website The Ginkgo Pages about the tree Ginkgo biloba. - Cor Kwant
Go to search + archive.

follow me on twitter Follow me on Twitter

August 07, 2006

600-years-old Ginkgo in South Korea


This Ginkgo is located in Nongso-2ri Okseong-myeon Gumi and is 15m in circumference and 50m tall. Seven adults holding hands can barely reach their outstretched arms around this tree. It was designated as a natural monument on May 28, 1970. The villagers regard it as a holy tree. This tree was planted by Mr. Eom about 600 years ago.
Read more here . Click on picture for a larger image.

1 Comments:

At 10/08/2012, Anonymous Anonymous said...

beste Cor,
regelmatig geniet ik van je mooie site. afgelopen herfst heb ik in mijn straat een dertigtal ginkgovruchten verzameld, schoongemaakt zoals je adviseert. er zijn 10 nootjes in de lente opengegaan, 6 met genoegen verorberd door vogels en de overlevende (gered door ze tijdeijk binnen te zetten) staan nu in de tuin mooi en ongeveer 15 cm lang te wezen. drie zijn geel aan het worden, een is nog groen. kun je daar uit opmaken dat het 3 jongetjes en een meisje zijn ;-P ?de rest heb ik in de potjes laten staan en daar lopen er nu 3 alsnog van uit. heeft deze laatste generatie kans van slagen nu we de winter ingaan? erg hard gaan ze niet, maar het ziet er wel gezond uit. hoor graag van je,
groet Mia van Hest, Veldhoven.

 

Post a Comment

<< Home